Återbetalning & Returpolicy

Läs följande noggrant för att förstå vår retur- och återbetalningspolicy för alla elsparkcyklar som säljs på www.kukirin.se.

(Obs: Spara originalförpackningen; skada inte förpackningen för framtida returer)

Vid produktfel: Kukirin kommer att göra allt för att hjälpa dig och ge teknisk support för att lösa enkla problem. Kukirin kommer även att tillhandahålla nödvändiga reservdelar och täcka alla reparationskostnader i samband med skador.
För att vara berättigad till retur måste din vara i samma skick som när du mottog den, oanvänd, oanvänd eller med en körsträcka på elscooterns mätare på mindre än fem kilometer (3 miles), utan tecken på lukt, smuts, damm etc., och måste inkludera alla föremål i förpackningen (laddare, nycklar, verktyg, pumpgåva etc.) samt originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller inköpsbeviset.


1. Avbokning av order

1.1 Före leverans:
Beställningar av elscooter: Om du avbryter en beställning av elscooter inom vår leveransperiod efter att du lagt beställningen men innan vi skickar den. Om en avbokningsbegäran görs efter leverans kommer en fast avgift på 180 euro att behållas från orderbeloppet för att delvis täcka fraktkostnaderna. Vi kan inte stoppa eller avbryta skickade beställningar. Om du vägrar leverans returnerar vi din beställning till oss och återbetalar inköpspriset minus 180 euro till din ursprungliga betalningsmetod. Om en kund beställer fel modell och vill lägga en ny beställning debiteras inga avgifter efter att den andra beställningen mottagits.

Dagar som stöds för orderavbokning : Konsumenter kan begära att avbryta sin beställning inom 2 dagar efter att den lagts via vår webbplats.

Vi behandlar och skickar vanligtvis beställningar inom 1 dag efter att beställningen har lagts. Om en konsument begär en avbokning innan beställningen skickas och inom den angivna avbokningsperioden, kommer beställningen att avbrytas utan några avgifter.

Observera att när beställningen har skickats kan avbokningsförfrågningar inte accepteras, och konsumenter måste följa vår returpolicy för eventuella returer.


(2) Beställningar av tillbehör: Om konsumenten gör en ansökan före leverans och inom 1 dag från den ångerperiod som anges på webbplatsen, kommer vi att tillåta att beställningen annulleras.

1.2 Efter leverans:
Om du begär att avbryta en beställning efter att den har skickats måste du betala en returfraktavgift på 180 euro . Kukirin tillhandahåller en returetikett som den angivna transportören kan använda för att hämta returpaketet. Om en kund väljer att ordna en retur själv och har fått bekräftelse från Kukirins kundtjänst, är kunden ansvarig för att säkerställa säker transport och lyckad retur av varorna. Kunden måste välja en frakttjänst med bekräftelse på underskrift, och vi rekommenderar starkt att lägga till ytterligare fraktförsäkring för returpaket. Kukirin ansvarar inte för skador, förlust eller andra händelser relaterade till varor som kunden har ordnat.

Obs: Kunder måste skicka e-post till Kukirins kundtjänst för att avbryta beställningar. När avbokningsbegäran har godkänts skickar Kukirin ett e-postmeddelande om avbokning till kunden. Kunder bör inte skicka returpaket till Kukirin utan att ha mottagit detta meddelande. Kukirin kommer att avvisa alla paket som inte anländer i tid, och kunden ansvarar för eventuella relaterade kostnader eller förluster.


2. Returer

Vid problem som inte rör kvaliteten kan kunder begära ett byte eller en retur inom 7 dagar efter att de mottagit produkten. Du måste betala en returfraktavgift på 180 euro . När Kukirin har godkänt returen via e-post kommer de att tillhandahålla en returetikett som den utsedda transportören kan hämta returpaketet med. Skicka inte din elcykel till lagret förrän du har fått rätt leveransadress från vår kundtjänst. Returadressen kan skilja sig från vår leverans- eller förvaringsadress. Kontakta oss på info@kukirin.se för returadressen.


3. Transportskador och problem

Kunder kan vägra ta emot paketet på grund av allvarliga transportskador (som påverkar produktens funktionella användning, orsakar allvarlig deformation av produktens huvudstruktur eller påverkar dess normala funktioner på något sätt) och väcka talan mot fraktbolaget. Vänligen kontakta oss på info@kukirin.se och tillhandahålla foto- eller videobevis för att åtgärda förlorade och allvarligt skadade delar eller andra kvalitetsrelaterade problem. Vid produktfel kommer vi på Kukirin att göra allt för att betjäna dig och ge teknisk support för att lösa enkla problem. Kukirin kommer också att tillhandahålla nödvändiga reservdelar och täcka alla reparationskostnader i samband med skador.

Foton och/eller videor krävs som bevis för att bättre förstå problemet och effektivt lösa problemet.

Obs: Följande situationer betraktas som mindre skador och gäller inte för den kostnadsfria bytes- eller återbetalningspolicyn: mindre skador på ytterförpackningen.
(1) Mindre repor eller färgflagning på produkten.
(2) Böjbara delar böjda på grund av transport.
(3) Utbytbara sparkcykeldelar på styret.
(4) Skador på delar eller förbrukningsartiklar efter en viss användningsperiod.

4. Klausul om hantering av skadat material vid ankomst
Om kunden efter att ha mottagit produkten upptäcker att den är skadad eller defekt, bör hen ge oss feedback via e-post inom 7 dagar från mottagningsdatumet och tillhandahålla relevant stödmaterial. Vi kommer att verifiera och hantera ärendet så snart som möjligt efter att ha mottagit kundens feedback och stödmaterial. Om det bekräftas att produkten är skadad eller defekt, kommer part A att ersätta den kostnadsfritt eller återbetala hela beloppet och bära alla logistikkostnader. Om kunden lämnar feedback om produktskada eller fel mer än 7 dagar senare, kommer den inte att betraktas som skadad vid ankomst och kommer att hanteras i enlighet med den normala processen för hantering av kvalitetsproblem efter försäljning. Tiden beräknas som 7 dagar från den faktiska leveransen av logistikinformationen.

Obs: Vi samarbetar med varje skoterbutik för att ha sin egen returpolicy och sina egna rutiner. Vi accepterar inte returer för varor som köpts från skoterbutiker. Vänligen kontakta inköpsstället för att diskutera deras returpolicy.


4. Avgifter och icke-återbetalningsbara varor

Avgifter:
Om cykeln redan har skickats från lagret är kunden ansvarig för att betala en returfraktavgift på 180 euro . Om de returnerade varornas förpackning inte uppfyller specifikationerna och medför ytterligare fraktkostnader är kunden ansvarig för dessa kostnader.

Ej återbetalningsbara varor:
(1) Reservdelar och alla tillbehör.
(2) Skador orsakade av mänskliga faktorer.
(3) Specialbeställningar.
(4) Begagnade varor om de inte är skadade/defekta under extrema omständigheter
(5) Presentkort och giveaways.


Obs: Vissa återbetalningar kan ta längre tid att behandla än andra. Om du inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på info@kukirin.se.