Återbetalning & Returpolicy

Vänligen läs följande noggrant för att förstå vår retur- och återbetalningspolicy för alla elskotrar som säljs på www.kukirin.se.

(Obs: Behåll originalförpackningen, skada inte förpackningen för framtida returer)

För produktdefekter: Kukirin kommer att göra allt för att hjälpa dig och tillhandahålla teknisk support för att lösa enkla problem. Kukirin kommer också att tillhandahålla nödvändiga reservdelar och täcka alla reparationskostnader i samband med skada.
För att vara berättigad till retur måste din vara vara i samma skick som när du tog emot den, oanvänd, oanvänd eller med körsträcka på elskoterns vägmätare mindre än fem kilometer (3 miles), inte visa tecken på lukt, smuts, damm, etc., och måste innehålla alla föremål i förpackningen (laddare, nycklar, verktyg, pumpens originalförpackning, etc.). Du behöver också kvittot eller köpbeviset.


1. Annullering av beställning

1.1 Före leverans:
Beställningar av elektriska skotrar: Om du avbryter en beställning av en elektrisk skoter inom vår leveransperiod efter att du lagt beställningen men innan vi skickar den. Om en avbeställningsförfrågan görs efter frakt tillkommer en fast avgift på 180 euro . kommer att behållas från beställningsbeloppet för att delvis täcka fraktkostnader. Vi kan inte avbryta eller avbryta skickade beställningar. Om du vägrar leverans kommer vi att returnera din beställning till oss och återbetala köpeskillingen minus 180 euro till din ursprungliga betalningsmetod. Om en kund beställer fel modell och vill lägga en ny beställning kommer inga avgifter att tas ut efter att ha mottagit den andra beställningen.

Dagar som stöds för annullering av beställning : Konsumenter kan begära att avbryta sin beställning inom 2 dagar efter att de lagt den via vår webbplats.

Vi behandlar och skickar vanligtvis beställningar inom 1 dag efter beställningen. Om en konsument initierar en begäran om annullering innan beställningen skickas och inom den angivna avbeställningsperioden, kommer beställningen att annulleras utan några avgifter.

Observera att när beställningen väl har skickats kan avbokningsförfrågningar inte accepteras, och konsumenter måste följa vår returpolicy för eventuella returer.


(2) Tillbehörsbeställningar: Om konsumenten initierar en ansökan före leverans och inom 1 dag från den avbokningsperiod som anges på webbplatsen, tillåter vi att beställningen annulleras.

1.2 Efter leverans:
Om du begär att avbryta en beställning efter att den har skickats måste du betala en returfraktavgift på 180 euro . Kukirin tillhandahåller en returetikett för den utsedda transportören för att hämta returpaketet. Om en kund bestämmer sig för att ordna en retur på egen hand och har fått bekräftelse från Kukirins kundtjänstteam, är kunden ansvarig för att säkerställa säker transport och framgångsrik retur av varorna. Kunden måste välja en frakttjänst med signaturbekräftelse, och vi rekommenderar starkt att lägga till ytterligare fraktförsäkring för att returnera paket. Kukirin ansvarar inte för skador, förluster eller andra händelser relaterade till varor arrangerade av kunden.

Obs: Kunder måste skicka e-post till Kukirins kundtjänstteam för att avbryta beställningar. När begäran om avbokning har godkänts kommer Kukirin att skicka ett meddelande om avbokning till kunden. Kunder ska inte skicka returpaket till Kukirin utan att ha fått detta meddelande. Kukirin kommer att avvisa alla paket som inte kommer fram i tid, och kunden kommer att stå för eventuella relaterade kostnader eller förluster.


2. Returer

För icke-kvalitetsrelaterade frågor kan kunder begära ett produktbyte eller retur inom 15 dagar efter mottagandet av produkten. Du måste betala en returfraktavgift på 180 euro . När det har godkänts via e-post kommer Kukirin att tillhandahålla en returetikett för den utsedda transportören för att hämta returpaketet. Skicka inte din elcykel till lagret förrän du får rätt leveransadress från vår kundtjänst. Eftersom returadressen kan skilja sig från vår leverans- eller lagringsadress. Kontakta oss på info@kukirin.se för returadress.


3. Fraktskador och problem

Kunder kan neka paketet på grund av allvarliga fraktskador (som påverkar den funktionella användningen, orsakar allvarlig deformation av produktens huvudstruktur eller påverkar dess normala funktioner på något sätt) och väcka talan mot fraktbolaget. Kontakta oss på info@kukirin.se och tillhandahåll bild- eller videobevis för att lösa förlorade och svårt skadade delar eller andra kvalitetsrelaterade problem. För produktdefekter kommer vi Kukirin att göra allt för att hjälpa dig och tillhandahålla teknisk support för att lösa enkla problem. Kukirin kommer också att tillhandahålla nödvändiga reservdelar och täcka alla reparationskostnader i samband med skada.

Foton och/eller videor krävs som bevis för att bättre förstå problemet och effektivt lösa problemet.

Obs: Följande situationer kommer att betraktas som mindre och inte tillämpliga på gratisbytes- eller återbetalningspolicyn: mindre skada på den yttre förpackningen.
(1) Mindre repor eller färgflossning på produkten.
(2) Böjbara delar böjda på grund av transport.
(3) Utbytbara skoterdelar på styret.
(4) Skador på delar eller förbrukningsvaror efter en viss tids användning.

4. Skadad vid ankomsthanteringsklausul
Efter att ha mottagit produkten, om kunden upptäcker att produkten är skadad eller felaktig, bör han/hon ge oss feedback via e-post inom 7 dagar från datumet för mottagandet av produkten och tillhandahålla relevant stödmaterial. Vi kommer att verifiera och hantera det så snart som möjligt efter att ha mottagit kundens feedback och stödmaterial. Om det bekräftas att produkten är skadad eller felaktig kommer Part A att ersätta den kostnadsfritt eller återbetala hela beloppet och stå för alla logistikkostnader. Om kunden lämnar feedback om produktskada eller fel mer än 7 dagar senare, kommer den inte att betraktas som skadad vid ankomst och kommer att hanteras i enlighet med den normala processen för hantering av kvalitetsproblem efter försäljning. Tiden beräknas som 7 dagar från den faktiska leveransen av logistikinformation.

Obs: Vi arbetar med varje skoterbutik för att ha sin egen returpolicy och rutiner. Vi accepterar inte returer för varor köpta från skoterbutiker. Vänligen kontakta inköpsstället för att diskutera deras returpolicy.


4. Avgifter och ej återbetalningsbara föremål

Avgifter:
Om cykeln redan har skickats från lagret är kunden ansvarig för att betala en returfraktavgift på 180 euro . Om de returnerade varornas förpackningar inte uppfyller specifikationerna och medför ytterligare fraktkostnader, kommer kunden att stå för dessa utgifter.

Ej återbetalningsbara varor:
(1) Reservdelar och alla tillbehör.
(2) Skador orsakade av mänskliga faktorer.
(3) Specialbeställningar.
(4) Begagnade föremål om de inte är skadade/defekta under extrema omständigheter
(5) Presentkort och giveaways.


Obs! Vissa återbetalningar kan ta längre tid att behandla än andra. Om du inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på info@kukirin.se.